Reklam
Drottning Elizabeth II är död – här är sex gånger vi sett henne i reklamfilmer
Publicerad: 8 september 2022, 18:47
Paddington och Queen Elizabeth dricker te. Foto: The royal family / Youtube.
Queen Elizabeth II, 96, har dött under torsdagen, efter mer än 70 år vid tronen i Storbritannien. Resumé listar de fåtal tillfällen då hon synts i reklam- och pr-sammanhang – och förstås de reklamfilmer där hon porträtterats.
1. Ma’amalade sandwich Your Majesty?
Avsändare: The Royal Family.
I somras, i samband med Queen Elizabeths 70 år vid tronen, släppte hovet en jubileumsfilm där drottningen och barnboksfiguren Paddington dricker ”afternoon tea”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
2. Drottningen och James Bond under OS
2012 gav drottning Elizabeth II både OS i London och James Bond stjärnglans. Invigningen av sportarrangemanget inleddes med en kortfilm av James Bond-regissören Danny Boyle, där skådespelaren Daniel Craig hämtade drottningen vid Buckingham Palace och tog henne till arenan.
I filmen levererar drottningen den legendariska filmrepliken ”Good evening, Mr Bond”, innan de sätter sig i en helikopter – och hoppar fallskärm ner mot arenan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
3. Guldmyntet
Annonsör: Hattons of London
När Prins Harry och Meghan Markle födde sin förstfödde son Archie hyllades födseln med ett nytt mynt från ”Hattons of London”. Den ena sidan pryds av den nya familjen – den andra av drottning Elizabeth II.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
4. Drottningen och Stakefish
Annonsör: Stakefish
Under drottningens 70-årsjubileum var hon föremål för att bli porträtterad i reklamfilmer – även om hon inte medverkade själv.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
5. ”Hemvideo” från hovet inför mors dag
Annonsör: The Body Shop
Inför mors dag 2016 släppte The Body Shop en ”hemvideo” som ”porträtterade” den kungliga familjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
6. Dåtid och nutid möts för The Times och Sunday Times
Annonsör: The Times och Sunday Times
Byrå: The & Partnership
Även The Times och Sunday Times passade på att hylla drottningen i samband med hennes 70 år vid tronen. Så här såg det ut:
Bild 1/3
Bara i särskilda undantagstillfall får man porträttera deltagare ur den brittiska kungafamiljen i reklamsammanhang.