Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dryckesföretag i marknadsföringskrig

Publicerad: 19 Maj 2009, 09:00

Österrikiska energidrycksjätten Red Bull stämmer konkurrenten Red Bat. Anledningen - Red Bull anser att konkurrenten har skapat en burk som är ”i princip identisk” med deras egen produkt.


Ämnen i artikeln:

Red Bull

Enligt Red Bull kan de båda burkarna lätt förväxlas. Det har gjort att energidrycksföretaget nu drar konkurrenten inför Marknadsdomstolen.

Red Bull vill att domstolen ska förbjuda SM Group, som har produkten Red Bat, att marknadsföra produkten i förpackningar som kan förväxlas med Red Bulls. Red Bull vill också att förbudet ska förses med ett vite på 750 000 kronor.

Red Bull har importerat, distribuerat och marknadsfört energidrycken i Sverige sedan 1996.
Red Bat lanserades 2009.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Red Bull

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.