Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dubbelbugg för mer surf

Publicerad: 19 januari 2015, 07:58

Bild ur filmen.

Comviq dubblar mängden surf som ingår i deras fastpristabonnemang och kontantkort. Det berättar de om i en ny kampanj signerad Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Mimmi SköldbergForsman & Bodenfors

Från och med i dag erbjuder Comviq dubbelt så stor datamängd i sina fastprisabonnemang och fastpris kontantkort. Bakgrunden är att användare surfar allt mer, medan sms:sandet minskar.
– Vi har sett en tydlig trend att kunderna surfar allt mer och vill känna att de kan vara obegränsade i sitt beteende. Vi tycker det är viktigt att vi kan tillgodose de nivåerna, samtidigt som vi ligger på den billigaste prisnivån. Nu justerar vi för att så våra kunder fortsätter vara nöjda, säger Mimmi Sköldberg, brand manager för Comviq på Tele2.

I kampanjen dansar de båda reklamkaraktärerna Karim och Krister dubbelbugg för att illustrera dubbleringen av datamängden.
– Vi har gjort en härlig och underhållande kampanj rent kreativt. Våra karaktärer Karim och Krister gör återigen något spektakulärt. Det känns kul att få bjuda på dem eftersom vi vet att de är så uppskattade. Att de får dansa dubbelbugg hoppas vi ska sprida kärlek.

Ni verkar ha ett högt kampanjtryck nu?
– Vi har alltid ett ganska högt tryck. Det är sällan det står still. Vi hade en intensiv period innan jul och emojikampanjen har gått under några veckor. Nu tar vi tar ut den här kampanjen i samtliga kanaler som vi brukar köra, men vi kommer också att gå tungt i vårt kioskuniversum. En fullt integrerad kampanj.

Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors
Stefan Rudels, kundansvarig
Anna Qvennerstedt, copywriter
Silla Levin, ad
Sara Kling, produktionsledare

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.