Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 november 2018, 08:15
Dubbeldusch har aviserat en hårdsatsning på sitt varumärke. Förra veckan lanserade man en ny förpackningsdesign och nu släpper AKQA varumärkets första reklamfilm på 15 år, regisserad av Sheila Johansson.
Dubbeldusch är en riktig klassiker bland svenska duschtvålar, men har framtill nu haft ett något otydligt varumärke. Varumärket har funnits på den svenska marknaden sedan 1977 och är i dag Sveriges mest sålda schampo kombinerat med duschtvål.
För två veckor sedan fick förpackningarna, inklusive den nya produkten Dubbeldusch Extreme, en uppdatering signerad FCB Fältman & Malmén. Och nu släpper Dubbeldusch sin första reklamkampanj på 15 år. Filmen, som också lanserar konceptet "Find your moment to Reset", är framtagen av AKQA och regisserad av Sheila Johansson. Reklamfilmen kommer även att kompletteras med enheter i sociala medier och utomhus samt med ett antal influencers inom extremsport.
Arbetsgrupp:
Client: Beiersdorf
Head of Marketing: Bernd Wewer
Marketing Manager: Josefine Lundh Wästergård
Brand Manager: Karin Nordberg
Title: Dubbeldusch Extreme: "Find your moment to Reset."
Creative Agency: AKQA
Account Manager: Joshua Ellis
Group Creative Director: Ian Wharton
Creative: Axel Nygårds
Creative: Oliver Rogers
Strategist: Artur Johansson
Project Manager: Ben Hughes
Production Company: New Land & Bad Land
Director: Sheila Johansson
Cinematographer / Still Photographer: Mattias Rudh
Producer: Joel Rostmark
Production Manager: Adam Holmström