Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dubbeldusch släpper första reklamkampanjen på 15 år

Publicerad: 14 November 2018, 08:15

Dubbeldusch har aviserat en hårdsatsning på sitt varumärke. Förra veckan lanserade man en ny förpackningsdesign och nu släpper AKQA varumärkets första reklamfilm på 15 år, regisserad av Sheila Johansson.


Ämnen i artikeln:

AKQAReklamSheila Johansson

Dubbeldusch är en riktig klassiker bland svenska duschtvålar, men har framtill nu haft ett något otydligt varumärke. Varumärket har funnits på den svenska marknaden sedan 1977 och är i dag Sveriges mest sålda schampo kombinerat med duschtvål.

För två veckor sedan fick förpackningarna, inklusive den nya produkten Dubbeldusch Extreme, en uppdatering signerad FCB Fältman & Malmén. Och nu släpper Dubbeldusch sin första reklamkampanj på 15 år. Filmen, som också lanserar konceptet "Find your moment to Reset", är framtagen av AKQA och regisserad av Sheila Johansson. Reklamfilmen kommer även att kompletteras med enheter i sociala medier och utomhus samt med ett antal influencers inom extremsport.

Arbetsgrupp:

Client: Beiersdorf
Head of Marketing: Bernd Wewer
Marketing Manager: Josefine Lundh Wästergård

Brand Manager: Karin Nordberg

Title: Dubbeldusch Extreme: "Find your moment to Reset."

Creative Agency: AKQA
Account Manager: Joshua Ellis
Group Creative Director: Ian Wharton

Creative: Axel Nygårds

Creative: Oliver Rogers

Strategist: Artur Johansson

Project Manager: Ben Hughes

Production Company: New Land & Bad Land

Director: Sheila Johansson
Cinematographer / Still Photographer: Mattias Rudh

Producer: Joel Rostmark

Production Manager: Adam Holmström

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AKQAReklamSheila Johansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.