Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dubbelguld till Berättarministeriet

Publicerad: 17 April 2012, 15:21

Bild ur kampanjen.

Vilken storslam! Kampanjen "Barnen tar ordet" vinner sitt andra guldägg för kvällen. Silveräggen i digitalt går till Saatchi & Saatchi, Garbergs, Volontaire och Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

"Barnen tar ordet" fick ett enormt genomslag när det drog igång. Helt plötsligt hade en enorm mängd kändisar blivit "Facerapeade". Men det var inga elaka kupper – det var helt vanliga barn som skrev om sina liv och drömmar. Kampanjens syfte var att uppmärksamma Berättarministeriet som är en satsning på skrivarverkstäder för barn och ungdomar.

"Även en till synes liten idé kan ibland växa upp, göra sin röst hörd och bli omöjlig att undvika. Oväntade budskap som levde på lånad plats fick oss att söka upp dess ursprung och möta de som en dag, oundvikligen, kommer att sno våra jobb" menar juryn i sin motivering.

Silveräggen går till:

"Ariel Fashion Shoot" av Saatchi & Saatchi för P&G Nordic

"Hemlösa bannern" av Garbergs för Stockholms Stadsmission

"Curators of Sweden" av Volontaire för VisitSweden/Svenska Institutet

"The Heist" av Åkestam Holst för Pause Ljud&Bild.

I juryn sitter:

Nicke Bergström, cd & delägare Vice – ordförande

Simon Mogren, Group Digital Creative Director.

Jennie Arvenäs, ad B-reel

Adam Ulvegärde, creative McCann NY

Matthias Ljungberg, Digital Film Producent och ansvarig Stockholmskontoret på Kokokaka

Frida Askelöf, Executive Producent på ACNE Production

Robert Lindström, Art & Design Director, Co-Founder of North Kingdom Design & Communication

Tobias Carlson, CD på Crispin Porter + Bogusky

David Sundin, Partner Great Works

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.