Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dubbelpepp sprider sig i bloggosfären

Publicerad: 13 december 2012, 12:44

Dubbelpepp sprider sig i bloggvärlden.

Garbergs utvecklade Dubbelpepp för den internationella jämställdhetsorganisationen Kvinna till Kvinna. Nu sprider sig kampanjen, som syftar till att peppa unga tjejer, bland kvinnliga storbloggare.


Fler och fler kvinnliga bloggare sluter upp för att peppa unga tjejer i kampanjen Dubbelpepp. Copywritern Sandra Beijer som också är krönikör i Sofis mode och känd för bloggen Niotillfem, skriver om när hon förlorade oskulden med någon som inte förtjänade det.

Sanna Lundell, frilansjournalist och bloggare på Aftonbladet, skriver om det ständigt känsliga ämnet pengar och den skit det kan ställa till med i en relation.

Elsa Billgren, programledare på TV4, skriver om att följa sitt hjärta fastän man är ung och det gör ont ibland.

Lady Dahmer ger en käftsmäll till kroppsidealen och Kakan Hermansson, bloggerska på nöjesguiden, skriver om sitt liv som överviktig.

Hittills har sammanlagt 17 bloggerskor donerat blogginlägg om ämnen där unga tjejer kan behöva lite stöd och pepp. Samtidigt som de bidrar till att utsatta kvinnor i världen får det bättre.

Varje blogginlägg kostar nämligen 10 kr att läsa – pengar som går direkt till organisationen Kvinna till Kvinna.

– Kvinna till Kvinna tycker att det är fantastiskt roligt att samarbeta med några av Sveriges mest kända bloggare. Vi är mycket tacksamma för att de ställer upp och så öppet och ärligt skriver om det som kan vara svårt i livet. På det sättet stödjer de inte bara unga tjejer här hemma, de gör även en stor insats för kvinnor i världen. Vi vill också tacka Garbergs och B-Reel som kom med idén till bloggkampanjen och sen förverkligade den nästan gratis, säger Christina Hagner, kommunikationschef på Kvinna till Kvinna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.