Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dubbla Guldäggsvinnaren nomineras i entertainment

Publicerad: 17 juni 2019, 06:56

Ingo och Burger Kings samarbete fortsättet att visa sig populärt hos juryn i Cannes. Den här gången är det kampanjen "Craft a Western Whopper" som nomineras i entertainmentkategorin.


Ämnen i artikeln:

Burger KingCannes LionsIngoReklamCannes Lions 2019

Genom kampanjen "Craft a Western Whopper" ville Burger King bli en del av hajpen kring spelet Red Dead Redemption 2. I spelet, som utspelar sig i klassisk westernmiljö, måste spelarna se till att sin karaktär inte bara klarar av uppdrag utan även håller sig mätt. Men trots att ingredienserna nötkött, fläskkött, ost, bröd och tomat finns i spelet går det inte att tillaga Burger Kings signaturburgare Whopper. För att lösa det problemet gav Ingo spelare som samlat ihop ingredienserna möjligheten att kvittera ut en riktig Whopper på sitt närmaste Burger King.

Tidigare i år prisades kampanjen med dubbla guldägg i kategorierna digitalt och aktivering.

Nu har den även vinstchans i Cannes Lions. Under måndag morgon stod det klart att "Craft a Western Whopper" är nominerad i entertainment-kategorin.

Vinnarna i kategorin presenteras under tisdagskvällen.

Arbetsgrupp:

Byrå: INGO Stockholm
Copywriter: Magnus Ivansson
Art Director: Max Hultberg
Tech Director: Stefan Kindgren
Planner: Simon Stefansson
Final Art: Åsa Eklund
Executive Creative Director: Björn Ståhl
Client: Burger King
Iwo Zakowski
Erica Mattsson
PR: Oath and MSL

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.