Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Dumb Ways to die-figurer blir dockor

Publicerad: 21 Januari 2014, 15:54

Foto: Pressbild.

Melbourne Metros kampanj ”Dumb ways do Die” gjorde stor succé i Cannes. Nu blir figurerna kramvänliga dockor i butikshyllorna.


Ämnen i artikeln:

Angry BirdsMcCann

Adage konstaterar att vi har inte sett slutat på de blodsprutande  figurerna från McCann-kampanjen Dumb Ways to Die.

Melbourne Metro har  snarare släppt en egen produktlinje med figurerna som lyckas ta kål på  sig själva på minst sagt klantiga sätt.  

Här kan man skaffa  figurerna som gör alltifrån att sätta eld på sitt eget hår eller låter  pirayor knapra på sitt könsorgan till att ställa sig på spåret och bli  överkörda av ett tåg.

Adage rapporterar också att vissa av figurerna  blir så små att de får plats i fickan, medan andra får ungefär samma  storlek som en teddybjörn.

– Det var inte så att vi hade detta som  mål och det var absolut ingenting som vi tog med i beräkningarna i vårt  kreativa arbete, men ett oräkneligt antal personer har frågat var man  kan få tag i t-shirts med figurerna och vi har också haft många som  producerar föremål som har närmat sig oss – alltifrån  t-shirtstillverkare till leksaksfabrikörer, säger Leah Waymark, general  manager för Corporate Relations på Melbourne Metro till Adage.

Företaget  fastande till slut för det Kalifornien-baserade bolaget Evolution och  New York-baserade Commonwealth Toy and Novelty, som har producerat  liknande produkter för andra fenomen som exempelvis ”Angry Birds”.

Leah  Waymark berättar också att Melbourne Metro samarbetar med en rad  distributörer i världen för att sprida leksaksfigurerna, enligt Adage.

Melbourne  Metro uppges också samarbeta med McCann Melbourne för att utveckla mer  innehåll runt figurerna och letar också efter utvecklare till nästa  version av sitt mobilspel.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Angry BirdsMcCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.