Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Dumb ways to die"-figurernas återkomst

Publicerad: 13 februari 2014, 15:20

Dumb ways… att visa kärlek på

Figurerna i världens mest prisade reklamfilm har kommit tillbaka, den här gången med Alla hjärtans dag-tema.


MaCann Melbournes kampanjfilm för tågsäkerhet, "Dumb Ways to Die" är världens just nu mest prisade, enligt "The Gunn Report". Filmen är omåttligt populär med över 71 miljoner Youtube-visningar, massor med parodier och hyllningar. Dessutom fick sången fick en topplisteplacering i Australien.

Figurerna från filmen blev så populära att de blev mjukisdjur.

Och nu återvänder två av dem i en Alla hjärtans dag-film som kan ses här nedan.

Det har också medverkat i en promotion-film för Melbournes internationella filmfestival.

Om och inte det räcker för att stilla behovet av an av världens bästa reklamfilmer, så finns det också en officiell kareokeversion.

Krister Berntsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.