Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dumb Ways to Die firar Halloween

Publicerad: 31 oktober 2014, 08:55

Melbourne Metros kampanj "Dumb ways to die" har vunnit priser världen över. I den nya kampanjen kan du välja mellan bus eller godis....


Adweek rapporterar att den mångfaldigt prisbelönta kampanjen Dumb Ways to Die hade en återkomst i samband med Alla Hjärtans Dag.

Inför Halloween-helgen gör man nu samma sak.

Här kan man välja mellan bus eller godis, men vilket val du än väljer så är det ett ytterst riskfyllt sådant..

"Var försiktig vid Halloweeen...och tåg", säger copytexten, enligt Adweek.

Resumé har tidigare rapporterat Melbourne Metro har släppt en produktlinje med Dumb Ways to Die-figurerna som tar kål på sig själva på klantiga sätt – alltifrån att sätta eld på sitt eget hår och låta pirayor knapra på könsorgen till att bli överkörda av just tåg.

McCann Melbourne ligger bakom den enormt framgångsrika kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.