Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 April 2015, 09:32
Foto: Bilder från kampanjen
Beckers nya kampanj består av flera humoristiska instruktionsfilmer som ska underlätta för folk när det nu för många börjar bli dags för utomhusmålning.
Syftet var att göra filmerna informativa utan att vara tråkiga. Till sin hjälp tog man Johnnie Krigström, känd från Roomservice, och Martin Soneby, känd från bland annat Roast på Berns och Parlamentet.
– Martin Soneby hade verkligen ingen aning om hur man målar. Men det blev en hel del roliga kommentarer som gjorde att filmerna fick en skön känsla, säger Pernilla Norberg på Beckers marknadsavdelning.
Förra våren startade arbetet med att förändra bilden av varumärket Beckers till mer livfullt, något man jobbat med tillsammans med Klirr Stockholm. De nya filmerna skapades med insikten att många anser att det är svårt och krångligt att måla fasader, fönster och uteplatser och därför söker information på internet. Med anledning av det skapades fem filmer på olika teman, som skulle vara underhållande – till skillnad från de som redan finns.
– Vi kände att vi ville ta ett nytt grepp på den här typen av filmer, berättar Pernilla Norberg. Vi vill ju förenkla för våra kunder så mycket som möjligt, och det gör ju inget om de får med sig ett garv på vägen, fortsätter Pernilla Norberg.
Kampanjen lanseras nästa vecka och innehåller instruktionsfilmer för instagram, en reklamfilm som visas på tv, digital marknadsföring och marknadsföring i butik.
Uppdragsgivare: Beckers
Pernilla Norberg, kommunikation och PR
Arbetsgrupp: Klirr Stockholm
AD: Linda Lundgren
Copy: Martin Norbelie
Original: Mikael Höög
Projektledare: Patrik Jaldevik
Produktionsledare: Carmen Recarey
Planner: Stefan Rydén
Produktionsbolag: Snask
Byråproducent: Colony
Mediabyrå: Maxus
Se två av filmerna här:
Linnéa Kihlström