Reklam
Duracell får klappar att leva efter julen
Publicerad: 18 december 2013, 08:47
Batterijätten Duracell drar igång en julkampanj för att visa hur bolagets förbättrade batterier ger leksakerna ett längre liv. Duracell tar rygg på den klassiska "Tomteverkstan" har kopplat in Grey i London och Acne Production för reklamfilmen ”Samtidigt i kaninens verkstad”.
KB
Karl-Johan Byttner
– Tack vare den produktförbättring vi genomförde i oktober i år, är Duracell nu det mest långtidsverkande alkaliska batteriet. Det vill vi gärna att man ska använda i leksaker så att de har liv även efter julhelgerna, säger Céline Flach, brand manager för Duracell på Procter & Gamble Nordic i en kommentar.
Hon uppger att närmare 40 procent av batteriförsäljningen i Norden sker just månaderna innan jul, vilket gör julen till en oerhört viktig period för Duracell.
Grey London och Acne Production har tagit fram reklamfilmen ”Samtidigt i kaninens verkstad” som tar rygg på klassikern ”Tomteverkstan” och har budskapet ”Länge leve leksakerna”.
Hill+Knowlton är inkopplat för pr-arbetet.
Enkelt förklarat går upplägget ut på att leksakerna är på väg in i tomtesäcken och plötsligt stannar de upp.
Då dyker den klassiska rosa Duracell-kaninen upp och som en räddare i nöden och ger leksakerna nytt liv.
– Vi valde att göra en hyllning till en julklassiker för att visa att leksaker får liv med hjälp av batteriet från Duracell. Man kan leka länge med leksaker som använder Duracell, säger Céline Flach.
Filmen börjar visat i Sverige och övriga Norden denna vecka, där ingår även Youtube.
Reklamfilmen ska även användas som julhälsning till alla kunder.