Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dustin lanserar ny logga i Idol

Publicerad: 2 september 2008, 08:55

Säsongsstart för TV4:s Idol. Då lanserar programmets sponsor Dustin sin nya logotyp, framtagen av reklambyrån Ogilvy.


Nya loggan 1.

Internetbutiken Dustin sponsrar Idol för tredje året i rad och tajmar in lanseringen av nya loggan med tittarsuccéns säsongspremiär.

Nya loggan 2.

Den nya grafiska profilen – framtagen av Ogilvy – ska på ett tydligare sätt knyta ihop koncernens båda företag, Dustin för företagskunder och Dustin home för privatkunder.

Gammal logga.

– För Dustin är sponsringen av Idol en av säsongens viktigaste aktiviteter. Eftersom Idol i år har ny jury och nytt koncept så tyckte vi att det stämde bra ihop med vår nya profil. Dessutom har vi mycket goda erfarenheter från tidigare säsonger med Idol, sägerDustins marknadschef Stefan von Stein i en kommentar.

Idol startar på onsdag och Dustin kommer att ha sponsringsskyltar i början och slutet av programmet, samt en ” Idol-inspirerad” reklamfilm i reklamavbrotten. Filmen har producerats av Bond Street.

Dessutom kommer tittarna i slutet av säsongen att kunna chatta med Idol-finalisterna på Dustin homes hemsida.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.