Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

E.ON förnyar Sverige med naturens kraft i nya kampanjen

Publicerad: 14 November 2017, 09:13

I veckan lanserar energibolaget E.ON nästa del i M&C Saatchis koncept "Nu förnyar vi Sverige". Kampanjen berättar hur bolaget arbetar med sin ambition att skapa ett Sverige som drivs av naturkraft, inte på dess bekostnad av naturen.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerM&C SaatchiReklamE.ON

I höstens kampanj berättar E.ON, genom vardagssituationer, hur bolaget "framtidssäkrar" elnätet och hjälper till att ställa om Sverige till helt förnybar energi från sol, vind eller vatten i elavtalet eller genom att producera själva

I filmen hör vi en ung kvinna berätta att Sverige måste förnyas och ställas om till förnybart. Kampanjen är en del av det nya övergripande kommunikationskoncept ’Nu förnyar vi Sverige’ som genomsyrar all kommunikation E.ON gör.

I kommunikationen mot företagsmarknaden får vi till exempel följa hur E.ON förnyar Sveriges företag. Inom employer branding möter vi människorna som förnyar Sverige. Med höstkampanjen vill E.ON visa på sitt ställningstagande, men också varför det är viktigt att förnya Sverige, på ett sätt som känns relevant.

– Vi vill försöka få människor att tänka till på vart energin de använder faktiskt kommer ifrån och vad den görs av. Ju fler som väljer förnybar energi, desto snabbare kan vi driva omställningen till ett förnybart energisystem. Så att alla vi kan fortsätta leva livet – med naturens kraft, inte på dess bekostnad, fortsätter Karin Rosell head of Brand and Marketing E.ON Sverige.



– Jag tror inte många kommer missa att E.ON har bestämt sig för att förnya Sverige framöver. Vi har ett tydligt koncept som genomgående syns i all kommunikation. Vårt fokus är som alltid att förenkla, eftersom vi vet att enkla idéer fastnar snabbare och stannar kvar längre i medvetandet, och det behövs lite extra i en komplex kategori med tuff konkurrens. Men den mest spännande utmaningen är att göra energi intressant och få människor att gilla E.ON – mer. Det är ett av våra stora fokusområden i denna och kommande kampanjer, då vi visar hur vi förnyar Sverige bit för bit, säger Klara Eide, strategiansvarig M&C Saatchi.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.