Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 november 2016, 12:19
I elbolagets julkampanj används ett batteri för solenergi för att skapa en spektakulär julbelysningsshow. Ljusshowen ackompanjeras av Aviciis "For a Better Day" och spelades in hos engagerade solfarmare i Sölvesborg.
Ljusshowen spelades in live på plats i Sölvesborg i Lars och Ingegärds hus.
Paret och begreppet 'solfarmare', introducerades redan i sommarkampanjen. Målet var att fördubbla försäljningen av solcellspaket. Den ökade med 500 procent och dessutom ökade försäljningen av elavtal i stort med 66 procent.
Med kampanjen, som är gjord av M&C Saatchi, vill E.ON bryta lågintressebarriären genom att sälja solceller i ett av världens mörkaste länder under den mörkaste månaden. Bolaget vill också slå hål på en av de vanligaste fördomarna om solenergi; att solceller inte fungerar under vintern.
– Vi fick en fantastisk respons när vi lanserade "Solfarmarna" i somras. Äktheten och känslan gick verkligen hem i vår målgrupp. Nu låter vi våra två solfarmare Lars och Ingegärd föra vår talan igen. På samma äkta sätt som förut men kanske lite mer överraskande, säger E.ON:s chef för varumärke och marknad Karin Rosell i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp
Kund: Karin Rosell, Head of Brand and Marketing, E.ON Sverige Åsa Bohman, Group Manager Consumer, E.ON Sverige Kreativ byrå: M&C Saatchi Stockholm Media: Carat Digital: KAN Regi: StyleWar Byrå producent: Marie Brusewitz Produktionsbolag: Standart Musik: Avicii - For A Better Day (DubVision Remix)