Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 Oktober 2015, 12:03
Edward Blom har ett brinnande intresse för mat och dryck. Nu lånar han ut sitt varumärke i en ny reklamsatsning.
Matprofilen Edward Blom brukar dyka upp i alla möjliga sammanhang. Den här gången som inbrottstjuv i en film för hans "Poppen-Sie-Up Restaurant" på Bierhaus i Stockholm.
Bakom konceptet står Food & Friends tillsammans med kunden Galatea som vill hitta ett sätta att marknadsföra sin weissbier "Weihenstephan". Byrån presenterade idén med att smyglansera eventet med en film på Youtube där Edward Blom mitt i natten gör inbrott på Bierhaus för att laga sig en tysk nattmacka.
Profilen gillade konceptet, och resten är historia. Här nedan kan du se resultatet.
Arbetsgrupp:
Kund:
Galatea, Weihenstephan, Daniel Boltes Persson
Talang:
Edward Blom
Byrå:
Food & Friends
PR: Elina Gregor
Foto och klippning: Mirjam Krook
AD: Lena Landén
Copy: Fredrik Dannemann
Produktionsledare: Katarina Rudin
Fredrik Thambert