Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Effektkrisen – har reklamtävlingarna för kortsiktigt fokus?

Publicerad: 27 November 2019, 14:52

Carin Fredlund, Nils Andersson Wimby, Erik Modig.

De senaste åren har flera rapporter visat på marknadsföringens vikande effekt. Erik Modig, Carin Fredlund och Nils Andersson Wimby ger sin syn på huruvida reklamtävlingar borde börja ta med effekt i bedömningarna och svårigheterna med att belöna långsiktigt varumärkesbyggande.


Ämnen i artikeln:

Carin FredlundErik ModigNils Andersson Wimby

Imorgon är det dags för den 30:e upplagan av 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som gett effekt för varumärket i fråga. Frågan om reklamens effekt har de senaste åren varit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.