Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Efter 12 år — Anders Forssten lämnar Max

Publicerad: 21 Mars 2013, 15:32

Anders Forssten.

Efter 12 år lämnar Anders Forssten jobbet som marknadschef på Max. Framöver ska han marknadsföra mobila betalningar. – Det är en marknad som kommer att explodera, säger han.


Ämnen i artikeln:

SeamlessMax

Anders Forssten har varit hamburgerkedjan Max marknadschef sedan 12 år tillbaka. En tid som är längre än vad de flesta marknadschefer stannar på sin post. Han förklarar det med att det inte har funnits något roligare alternativ att gå till.  

– Det har varit fantastiskt spännande på Max. Det har varit en rolig resa att jobba upp Max som marknadsledare vad gäller smak, kvalitet och hälsa. Jag har inte hittat ett bättre drömjobb i Sverige, säger han.  

Men när tillfället dök upp hos Seamless som står bakom mobilbetaltjänsten Seqr kunde han inte tacka nej. Den nya rollen är global marknadschef.

– Det är en marknad som kommer att explodera, och Seqr ligger längst fram vad gäller lansering och utrullning, säger han.  

Vad är du mest stolt med under din tid på Max?
– På senare tid är det vår lanseringskampanj Moms-filibaba. Den har varit väldigt uppmärksammad och framgångsrik. Det var också kul att ha varit med och stoppat regerings förslag om sänkt arbetsgivaravgift för små företag, säger Anders Forssten.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SeamlessMax

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.