Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter affären: ”Älska Papper”-kampanj

Publicerad: 5 maj 2014, 07:20

Sydsvenskan har nyligen gått ut med att man har tecknat en avsiktsförklaring att köpa Helsingborgs Dagblad, HD. Nu går den sistnämnda ut i kampanjen ”Älska papper”. Reklambyrån Ekros & Hultberg ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

– Alla medieföretag har digitalt fokus, så även HD, men kampanjen visar  att det behöver inte vara antingen eller. Man kan älska pappret och  samtidigt vara ständigt uppkopplad. Varje kanal har sina fördelar, säger  Jonas Brorson, strategisk varumärkeschef på Helsingborgs Dagblad i en  kommentar.

Upplägget består av att tolv medarbetare från olika  avdelningar på företaget vittnar om sitt kärleksförhållande till  papperstidningen – alltifrån analytiker och it-tekniker till säljare och  journalister.

Texterna i kampanjen beskriver inte bara smidigheten och nyttan med papper, utan också lusten att läsa.

Budskapet lyder "Papperstidningen må vara gammal men det rinner friskt blod i ådrorna på den."

–  Med kampanjen vill vi visa att det finns framtid i en produkt som vi  själva ständigt dödförklarar. Det är också en upprättelse för våra  prenumeranter och annonsörer och en bekräftelse åt runt 70 000 hushåll  som valt tidningen för att de också älskar papper, säger Jonas Brorson i  en kommentar.

Kampanjen ska framförallt gå i just papperstidningarna, men även på hd.se

HD ska även arbeta med ”Älska Papper” på olika sätt under resten av året.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.