Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Efter Black - Tommy Nilsson i "Sebra"-n-reklam

Publicerad: 8 September 2014, 13:24

Synoptik kör vidare med sin "Sebra"-n-reklam. Höstens film där Tommy Nilsson medverkar går upp på TV4, MTG:s kanaler och Youtube idag. Tommy Nilsson skapade stor uppmärksamhet med sin kampanj för Magnum Black.


Ämnen i artikeln:

BlackSynoptikMagnumTommy Nilsson

– Sebran har fått ett varmt välkomnande och skapat ett engagemang över förväntan hos både kunder och anställda. Det känns roligt att se så fina första resultat efter bara några månader, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör för Synoptik i en kommentar.

Synoptik hävdar att man har ökat värden som top-of mind med fem procentenheter under Q2 tack vare just Sebran.

– Vårt mål var att Sebran skulle särskilja Synoptik från andra varumärken och stärka Synoptiks varumärkeslöfte "Alla ska ha råd med kvalitetsoptik", säger Pernilla Berg, Garbergs projektledare, i en kommentar.

Den nya filmen handlar om att Sebran rabblar märkesbågar och det går så snabbt att han råkar säga Tommy Nilsson i stället för Tommy Hilfiger. Tommy Nilsson råkar naturligtvis befinna sig i butiken.

Tommy Nilsson skapade tidigare stor uppmärksamhet med sin kampanj för Magnum Black där han fejkade att han hade döpt om sig till Tommy "Black" Nilsson. Men nu är han alltså återigen aktuell med en kampanj.

Synoptik-kampanjen går ut på att marknadsföra kedjans sortiment av märkesbågar.

Synoptik startade 1991 och har idag över 100 butiker i Sverige.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå Garbergs
– Projektledare: Pernilla Berg, Copy: Richard Hallberg, AD: Jacob Frisk, Produktionsledare: Birgitta Bergström, Byråproducent: Annika Witkowska, Creative Director: Petter Ödeen
Musik: Christian Olsson

Produktionsbolag: Folke Film – Regissör: Tobias Bergman

Visual Effects: Fido Film och Important Looking Pirates.

Mediebyrå: Carat – Kundansvarig: Andreas Wallin

Digital mediebyrå: iProspect – Kundansvarig: Erik Luhr

PR-byrå: Perspective Communication – PR-konsult: Anders Ekhammar, Kundansvarig: Olof Mattson.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.