Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter checka in – checka ut

Publicerad: 30 december 2011, 08:56

Foto: Colourbox.

Checka in…och checka ut. A Non Smoking Generation lanserar ny mobilkampanj där rökare kan checka ut med hjälp av Facebook Places.


Ämnen i artikeln:

HummingbirdsA non smoking generation

Lagom till nyår sjösätter A Non Smoking Generation en ny mobil gerillakampanj. Man har tagit fasta på hur många använder Facebook Places för att checka in på olika platser och erbjuder nu möjligheten att checka ut.

– Vi vill att man ska se det som ett ställningstagande, eller som ett officiellt nyårslöfte. Att checka ut från ett beroende är att checka in i livet, fortsätter hon. Målet med kampanjen är, förutom att få människor att sluta röka, att man ska se på ”rökrutan” som platser man checkar ut på. Därför la vi in nya platser på ställen där folk röker. Om du exempelvis vill checka in på Berns Salonger så finns alternativet ”på Berns & checkar ut”, säger Elin Ramfalk, Generalsekreterare på A non smoking generation, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Hummingbirds.

– Insikten är så löjligt simpel och det tror jag att människor gillar. Vi vill att människor ska välja livet och checka ut från sitt gamla beroende, fortsätter han. Om du är sugen på att lämna ditt gamla liv bakom dig, eller om du vill uppmuntra en vän att sluta röka, så är det bara att börja checka in. Eller förlåt, checka ut, säger Max Alm på Hummingbirds.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.