Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter de parodierade filmerna – världsstjärnan frontar bet365

Publicerad: 6 augusti 2015, 09:22

Samuel L. Jackson är bet365:s nya reklamansikte

bet365:s tidigare reklamkoncept fick stor uppmärksamhet och en egen parodi. Inför säsongsstarten av Premier League har spelbolaget tagit in den amerikanske storskådisen Samuel L. Jackson som ansikte utåt i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Bet365

Det brittiska spelbolaget bet365:s machofilmer som hade premiär förra året med skådespelaren Jens Hultén i huvudrollen blev en snackis i Reklamsverige. Reklambyrån King och Ica gjorde till och med en parodi på filmerna.

När den engelska fotbollsligan Premier League drar igång på lördag testar spelbolaget ett nytt grepp. Med två nya filmer är den världskände skådespelaren Samuel L. Jackson bet365:s nya ansikte utåt i Sverige. Liksom förra gången är det den brittiska reklambyrån Drummond Central som ligger bakom filmen medan Scream Göteborg är mediebyrå.

– Vi fortsätter att fokusera på att vi är världens största bettingsajt och därmed folkets val. Den här gången med ett nytt grepp där vi visar hur personer runt om i världen interagerar med bet365 i olika miljöer och situationer. För att ytterligare förstärka att vi är ett globalt varumärke har vi valt Samuel L. Jackson som vårt ansikte utåt för den här kampanjen, säger Jörgen Sparredal, svensk marknadschef på bet365 i en kommentar.

Filmerna visas för första gången under Premier League-matchen Chelsea-Swansea på Viasat Fotboll den 8 augusti. Filmerna kommer att rulla på TV3, TV6, TV8, TV10, Kanal 5, Kanal 9, Discovery Channel, Eurosport och Viasats sportkanaler. Samt på Aftonbladet TV.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bet365

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.