Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter "Epic split" – Volvo gör nytt reklamstunt

Publicerad: 30 november 2015, 09:19

Volvo Lastvagnar har hyllats för sin livetest-serie. Nu har det blivit dags för ett ny film.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksEpic SplitForsman & Bodenfors

Volvo Lastvagnar och byrån Forsman & Bodenfors har prisats i reklamtävlingar världen över för sina filmer i serien "Live test series". I synnerhet är det den spektakulära filmen "Epic split" med Jean Claude Van Damme som har fångat miljontals människors hjärtan.

Nu har det blivit dags för varumärket att släppa en ny film. En teaser har kommit för premiären som sker på Youtube den 3 december.
– Under året har vi lanserat flera nya funktioner till Volvo FMX som bidrar till att lastbilen är helt oslagbar när gäller styrka och framkomlighet i utmanande miljöer. För att människor ska få upp ögonen för hur mycket lastbilen faktistkt klarar av utsätter vi den nu för det tuffaste testet vi kan tänka oss, säger Ingela Nordenhav, Global Marketing and Communication Director, Volvo Lastvagnar i ett pressmeddelande.

Exakt vad testet går ut på avslöjas inte, mer än att det involverar ett barn. Se teaserklippet här nedan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.