Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter ett dekadent liv – Vinnie börjar gymma

Publicerad: 12 februari 2015, 13:51

Reklamkaraktären Vinnie skaffar sig personlig tränare i Åkestam Holsts nya film för ATG

På måndag släpper ATG sin nya kampanj för den digitala tjänsten Tillsammans, där man uppmuntras att spela online tillsammans med sina vänner. I huvudrollen ser vi som vanligt minihästen Vinnie som nu har börjat gå på gym för att styra upp sin hälsa.


Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam Holst

Kampanjen kommer att rulla under hela våren i print, on-line, tv och på bio. I filmen står Vinnie, ett gym och hans bästa vän Ravi i centrum. Kampanjen ska visa tittarna glädjen i att spela via den digitala tjänsten Tillsammans.

– Vinnie-effekten sprider sig nu även utanför hästkretsar och ATG:s vanliga målgrupper. Vi jobbar mycket med att öka tillgängligheten till våra spel och till ATG, här kommer Tillsammans vara en viktig del. Man måste kunna spela och ha roligt hos oss utan att ha förkunskaper, säger Sten Andersen, marknads-  och pr-chef på ATG i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Kampanjen är vårens största satsning och vi kommer att gå brett för att lansera och följa upp tjänsten. Vinnie och hans bästa vän Ravi är de bästa ambassadörer man kan få, för att få fler att upptäcka glädjen i att spela tillsammans.

I reklamfilmen ser vi Vinnie och kompanjonen Ravi ligga i hårdträning tillsammans på gymmet, bland annat sparrar Ravi Vinnie i kickboxing. Filmen går upp på bio på fredag, släpps på YouTube under helgen och syns i tv-rutan på måndag.

ATG går framåt trots att den reglerade spelmarknaden backade med 5 procent under 2014. Och spelbolaget tillskriver reklamkaraktären Vinnie en del av framgången. Båda första lanseringsfilmen från i augusti och uppföljaren har över en miljon visningar på Youtube, film nummer tre ligger på starka 640 000 visningar, film fyra 917 000 visningar hittills.

– Vinnie är en fantastisk karaktär att arbeta med. Personligen tycker jag att Tillsammans är den bästa filmen vi gjort hittills. Samspelet mellan Ravi och Vinnie passar mycket bra för temat tillsammans som kommer vara bärande för ATG:s satsningar under våren, säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst i en kommentar.

Arbetsgrupp
Projektledare: Magnus Hamberg
Planner: Henrik Sjödin
Produktionsledare: Ikka Norberg
Ad: Jesper Holst, Emelie Lundin
Copy: Mark  Ardelius och Cecilia Flygt-Högberg
Produktionsbolag: FLX
Regissör: Felix Herngren och Bill Schumacher
Producent: Therese Engberg
Animation: Fido
Postproduktion: Chimney

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam Holst

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.