Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter namnbytet– ingen Klaus-Heidi går lottlös

Publicerad: 4 december 2013, 09:38

Kampanjbild

DDB och Lufthansas kampanj "Är du Klaus-Heidi?" lider mot sitt slut. Bara en Klaus-Heidi kommer att vinna ett nytt liv i Berlin, men i dag avslöjar Lufthansa att alla namnbytarna tar hem resepremier motsvarande en tur och retur-biljett till New York.


Ämnen i artikeln:

DDBDDB StockholmKlaus HeidiLufthansa

Den 14 november var sista ansökningsdag till tävlingen "Är du Klaus-Heidi?". Här kunde deltagarna genom att byta namn till Klaus Heidi vinna ett nytt liv i Berlin. Sammanlagt har 42 anmälningar kommit in till Lufthansa. Nu väntar 42 nya Klaus-Heidis runt om i Sverige nervöst på besked.

Flygbolaget samlar för närvarande alla tävlande till ett event i centrala Stockholm den 14 december. Där kommer vinnaren av tävlingen att presenteras.

– Vi håller fortfarande på med juryarbetet och en sak står klart för oss när vi läser alla fina motiveringar; vi måste hylla och tacka alla Klaus-Heidis som anmält sig i den här tävlingen. Det får vi chansen till under det här eventet. Det kommer att bli en oförglömlig kväll helt enkelt, säger Magnus Engvall på Lufthansas Sverigekontor i ett pressmeddelande.

De resterande 41 Klaus-Heidis som inte får ett nytt liv i Berlin kommer att belönas med ett silverkort i Lufthansas bonusprogram Miles & More.

Silverkortet är laddat med 60 000 miles, vilket till exempel motsvarar en resa från Sverige till New York och tillbaka, eller flera resor tur och retur till Berlin.

– Att byta namn är ingen liten sak. Vi är fantastiskt glada över att så många har ställt upp i tävlingen, och därför vill vi ge något tillbaka. Det här är vårt sätt att tacka alla tävlande, kommenterar Magnus Engvall.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News