Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter Natalia Project-succén – Bsmart satsar internationellt

Publicerad: 28 oktober 2013, 08:30

Tomas Lestrup

Samarbetet med RBK kring Natalia Project har gett ringar på vattnet för Bsmart. Nu rekryterar produktionsbolaget sydafrikanen Richard Simon som marketing director.


Ämnen i artikeln:

Natalia ProjectBsmart

Produktionsbolaget Bsmart har rekryterat Richard Simon som marketing director. Ambitionen är att stärka bolagets internationella fokus på tjänster inom film/ animering och foto/ 3D.

Richard Simon, har bakgrund i foto-, film- och tv-branschen, är född och uppvuxen i Sydafrika. Där drev han ett eget produktionsbolag innan flytten gick norrut, till Europa.

Efter Tyskland, Spanien och Storbritannien (där han jobbade för Getty Images i London) har nu turen kommit till Stockholm, där Richard Simon nyligen slagit sig ned tillsammans med fru och barn. Här har han hittat ett företag med starka band till hemlandet – Bsmart har en studio i Kapstaden.

– Bsmart är det perfekta företaget för mig där jag kan kombinera alla mina tidigare erfarenheter. Jag älskar de utmaningar som kreativ marknadsföring ger, och på Bsmart kan jag erbjuda professionella tjänster till byråer och varumärken, inte bara i Sverige utan även Sydafrika och resten av världen, säger Richard Simon.

Rekryteringen går i linje med Bsmarts ökade efterfrågan från internationella samarbetspartners.

– Vi har märkt ett ökat intresse från internationella samarbetspartners. Natalia Project har gjort att världen utanför Sverige vet vilka vi är på ett annat sätt än innan. Natalia Projekt har gett ringar på vattnet och vi har fått en annan respekt, säger Tomas Lestrup vd på Bsmart till Resumé.

Byrån har gjort ett omfattande jobb för Leaseplan i Amsterdam och har fått flera förfrågningar från USA.

– Det tar ett tag innan en framgång i Cannes Lions får effekt, det tar säkert ett år. Det såg vi till exempel med Volontaire förra året, säger Tomas Lestrup.

Utöver den internationella offensiven har designbyrån Bold gjort om Bsmarts hemsida. Uppdraget var att göra fotobranschens modernaste sajt.

– Den nya hemsidan är formgiven för att sätta bilden i fokus. Med en stor variation av funktioner skapar det en upplevelse för besökaren och ett dynamiskt flöde att vilja navigera sig runt bland Bsmartsalla bilder och animationer, berättar Johan Hammarström, designer på Bold.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Natalia ProjectBsmart

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News