Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter Norrlands Gulds kampanj: 12 000 svenskar har skapat ölavtal

Publicerad: 19 juni 2019, 09:20

Med en bred mediemix och omfattande marknadsföringsinsats har Norrlands Gulds nya kampanj "Ölavtalet" fått utrymme sig både i svensk och internationell press. Hittills har 12 000 svenskar skapat egna ölavtal.


Ämnen i artikeln:

Norrlands GuldÅkestam HolstReklam

Enligt Norrlands Guld själva så har kampanjen gjort att trafiken till tjänsten och avtalstecknande överträffat alla förväntningar. Förutom de 12 000 ölavtalen har 75 000 besökt tjänsten.

På sajten ölavtalet.se kan besökare skapa ett avtalsförslag där tid, plats och besökare specificeras – och sedan signera med e-legitimation för att göra sammankomsten juridiskt bindande.

– Ölavtalet har tagit verkligen skruv och det verkar slå an något hos folk på riktigt, det här med att ses VS att inte ses. Det faktum att kampanjen lyfts i senaste avsnittet av Juristpodden är också check på ett personligt lifegoal, förstås, säger Daniel Vaccino, Copywriter på Åkestam Holst NoA till Resumé.

Kampanjen är en del av reklamkonceptet "När du vill vara tillsammans för en stund" och rullar för närvarande i TV, Utomhus, Digitalt och med annonser i kvälls-och-dagspress.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.