Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Efter prinsdopet: Shell håller dopceremonier – för bilen

Publicerad: 12 Oktober 2015, 10:01

Shell uppmanar till dop av bilen.

Glöm prinsdopet – nu är det bilen som ska döpas. I en ny kampanj för Shell ska bilen döpas – i biltvätten.


Ämnen i artikeln:

ShellKlirr Stockholm

Få undgick säkerligen att prins Nikolas döptes i Drottningholms slottskyrka under söndagen. Nu hänger Shell på hajpen och inför en dopceremoni för Sveriges bilar.

– Faktum är att väldigt många kallar sina bilar vid namn, så som Lången, Lilla Blå, Doris och så vidare. Det är en kärleksfull handling som visar på relationen man har till sin bil. Så vi kände att vi ville göra något för att uppmärksamma bilarna, kommenterar Erica Samuelsson, marknadschef på Shell.

Den som har döpt sin bil kan skriva ut ett dopbevis.

– Vi ville göra något som också ligger i linje med Shells nya koncept Älska bilen. Resultatet blev en enkel dopceremoni som man genomför när man tvättar bilen i Carewash, säger Erica Samuelsson.

Kampanjen pågår mellan oktober till november i press, online, radio och på stationerna. Kampanjen är framtagen av Klirr Stockholm.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ShellKlirr Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.