Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Efter priserna: Vi är Nordens mest kreativa byrå

Publicerad: 18 Maj 2018, 13:46

Magnus Jakobsson och Hugo Wallmo firar vinster.

Åkestam Holst kammar hem flera priser i tre amerikanska reklamtävlingar. Det får kreativa chefen Magnus Jakobsson att jubla.


Ämnen i artikeln:

Art Directors ClubReklambyråerÅkestam HolstIKEAThe One ShowNew York Festivals

Tidigare i våras dominerade Åkestam Holst Guldägget fullständigt med sammalagt sju guld och tio silver. Nu har framgångarna fortsatt på andra sidan Atlanten. Under veckan som gått har byrån nämligen kammat hem ett flertal priser i tre olika tävlingar.

Först utsågs Åkestam Holst till "Boutique Agency of the Year"(bästa byrå med färre än 100 anställda) i ADC Awards. Två dagar senare blev det 4 Guld, 1 silver och 1 brons i The One Show. Veckan kröntes sedan med ett Grand Prix och dubbla guld för IKEA i New York Festivals.

Magnus Jakobsson, cd på Åkestam Holst, konstaterar att de nu har intagit toppositionen bland de mest framgångsrika byråerna. En plats som Forsman & Bodenfors tidigare prenumererat på under flera år.
– Det är självklart underbart att få något vi misstänkt länge bekräftat, nämligen att vi är Nordens mest kreativa byrå. Bra jobb, bra kunder, stort tålamod och bra kollegor har visat sig vara en fungerande kombination, säger han i en kommentar.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.