Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 maj 2017, 11:15
Foto: Kampanjbild
För en vecka sedan lämnade JC in sin rekonstruktion. Nu lanserar man en ny e-handelslösning och ett nytt butikskoncept – Scandinavian Denim House.
Ämnen i artikeln:
ReklamI man ansökte butikskedjan JC om rekonstruktion, en rekonstruktion som lämnades in till Stockholms tingsrätt så sent som förra veckan. Nu lanserar man första steget i den strategi som ska få de röda siffrorna att bli svarta. Kedjan kommer framöver att göra om alla sina JC-butiker samt lansera en ny e-handelsplattfrom, allt under namnet Scandinavian Denim House.
– Scandinavian Denim House står för värden som innovation, mode, enkelhet och service. Det är ett sätt att göra något nytt med vårt varumärke, samtidigt som vi bygger vidare på våra styrkor och den starka relation som många svenskar har till JC, säger Stefano di Martino, ny operativ chef för JC
I JC:s flagship store på Drottninggatan är det nya konceptet redan på plats.
– Våra kunder ska kunna lita på att de hittar både moderiktiga produkter och hjälpsam personal när de vänder sig till oss. Vi ska ha den bästa servicen och skapa inspirerande miljöer för de som väljer att handla hos oss, fortsätter di Martino.
Under året kommer 10 butiker, främst i Göteborg och Stockholm, att anpassas efter det nya konceptet. Framöver kommer det att implementeras i resterande JC-butiker runtom i Sverige och Finland. E-handelsplattformen är redan på plats.
– Sajten kommer också förändras i flera steg, för att slutligen vara anpassad till det nya konceptet, men redan nu kan våra kunder se en markant skillnad. Det är viktigt för oss att hemsidan ger samma upplevelse som butikerna – JC.se ska vara en lika välkomnande som stimulerande miljö, avslutar Stefano di Martino.
Ämnen i artikeln:
Reklam