Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Efter succén "Locker Room Talk" – Jakten på ny Number10 inledd

Publicerad: 13 September 2018, 12:53

Foto: Pressbild

Efter fjolårssuccén med "Locker Room Talk", släpper Volvo tillsammans med Zlatan en ny rekryteringsfilm i jakten på nästa stipendietagare av Number10.


Ämnen i artikeln:

B-ReelAnimalVolvo CarsZlatan IbrahimovićReklamKampanj

Förra året kammade "Locker Room Talk" hem Number10-stipendiet och vann en miljon kronor för sitt arbete att främja jämställdhet och schyssta attityder i omklädningsrummen. Number10 hyllar och belönar personer vars projekt eller initiativ utvecklat svensk fotboll på ett speciellt sätt. Bakom stipendiet står Volvo Car Sverige, Svenska Fotbollförbundet och Zlatan Ibrahimović.

– Det här initiativet betyder mycket för svensk fotbolls framtid. De första Number 10-stipendiaterna, Locker Room Talk, gör ett fantastiskt jobb för att främja jämställdhet och schyssta attityder. Därför ser vi fram emot att dela ut nästa Number 10-stipendium på en miljon kronor, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet, i en kommentar.

Nu inleds jakten på nästa Number10-stipendiat och återigen är det en miljon kronor i potten när det delas ut för andra gången. För att uppmärksamma jakten släpper man nu en ny kampanjfilm med vland annat Sveriges FIFA-domare Pernilla Larsson, Zlatan själv och förra årets stipendietagare, Locker Room Talk.

– Det spelar ingen roll vem du är eller var du kommer ifrån. För mig är det nummer 10 som gör skillnad. Den som alla ser upp till. Den som leder andra, som vågar göra saker annorlunda, säger Zlatan Ibrahimović.

Kampanjen för Number 10 är skapad av byrån Animal tillsammans med produktionsbolaget B-Reel Films.

Ansökan är öppen på numberten.club

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.