Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Efter svagt Q1 – Snapchat erbjuder rabatterade annonser

Publicerad: 29 Maj 2017, 08:04

Foto: Wikimedia Commons

Snapchat letar nya sätt att locka annonsörer efter svagt kvartal.


Ämnen i artikeln:

Sociala medierDigidayEkonomiReklamSnapchat

Sedan Snapchats börsintroduktion i mars har företagets aktie rasat, efter att ha presenterat siffrorna för Q1 föll aktien med 23 procent. Långsam användartillväxt och lägre annonsintäkter än väntat anses vara förklaringarna. Nu letar man nya vägar för att få annonsörerna att nappa, det rapporterar Digiday. Snapchat ska enligt flera amerikanska mediebyråer ha erbjudit dem tioprocentiga rabatter på API-köp, annonsköp genom Snapchats egna plattform och medieköp.

– Anledningen är att de vill öka sina annonsintäkter efter att ha missat målet för Q1. Det uppmuntrar nya samarbetspartners att köra kampanjer på plattformen vilket kan leda till ytterligare investeringar, säger Tom Bountempo, vd på sociala-mediebyrån Attention till Digiday.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.