Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 maj 2017, 08:04
Foto: Wikimedia Commons
Snapchat letar nya sätt att locka annonsörer efter svagt kvartal.
Sedan Snapchats börsintroduktion i mars har företagets aktie rasat, efter att ha presenterat siffrorna för Q1 föll aktien med 23 procent. Långsam användartillväxt och lägre annonsintäkter än väntat anses vara förklaringarna. Nu letar man nya vägar för att få annonsörerna att nappa, det rapporterar Digiday. Snapchat ska enligt flera amerikanska mediebyråer ha erbjudit dem tioprocentiga rabatter på API-köp, annonsköp genom Snapchats egna plattform och medieköp.
– Anledningen är att de vill öka sina annonsintäkter efter att ha missat målet för Q1. Det uppmuntrar nya samarbetspartners att köra kampanjer på plattformen vilket kan leda till ytterligare investeringar, säger Tom Bountempo, vd på sociala-mediebyrån Attention till Digiday.