Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Efter W+K: Bond tar fram lättsam reklam för Levi´s

Publicerad: 8 juli 2014, 07:37

Jeansjättens marknadsdirektör Jennifer Sey tycker att modemärken är för seriösa i sin reklam. Hon kör igång ett lättsamt koncept "Live in Levi´s" med FCB som man har återvänt till som byrå. Levi´s är redan upp med print-annonser, medan välkände Fredrik Bond regisserar filmer som går upp nästa månad med samma tema.


Ämnen i artikeln:

Fredrik BondWieden + Kennedy

Det ikoniska varumärket använder sig av printannonser och posters för att visa hur man kan njuta av livet när man går omkring i ett par Levi´s.

Marknadsdirektören Jennier Sey menar att många modeinriktade varumärken tar sig själv på alldeles för stort allvar.

"Människor har kul i jeans. Det ska vara kul", skriver på Levi´s blogg Unzipped.

Levi´s bakar även in sociala medier samt tv- och bioreklam från och med nästa månad som har regisserats av svenska Fredrik Bond.

Adweek anser att Levi´s förre byrå, Wieden + Kennedy jobbade för hårt med att det skulle vara coolt och offrade jeansjättens unika arv på kuppen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News