Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Efter Zlatan, Robyn och Avicii – fiskeprofil Volvos nya ansikte

Publicerad: 24 Augusti 2015, 08:16

Tidigare har Zlatan, Robyn, Avicii skrivit sina kapitel i Volvo Cars koncept Made By Sweden. Nu blir den svenske fiskeprofilen Claes "Svartzonker" Claesson huvudperson tillsammans med Volvo V60 Cross Country.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsForsman & BodenforsMade by Sweden

Claes "Svartzonker" Claesson är köksmästaren, kokboksförfattaren och matlagningsläraren vars liv tog en ny vändning när han återvände till sin ungdoms stora passion för fiske. I dag är Svartzonker ett världsnamn inom fiske och de egna dragen och fisketillbehören väcker stor uppmärksamhet för sin konstruktion och effektivitet.

– Volvo kommer från Sverige precis som jag. För mig är Made By Sweden väldigt starkt, det är som att komma hem, tillbaka till sina rötter. Volvo är Sveriges största varumärke och står för kvalitet, något som håller länge, säger Claes "Svartzonker" Claesson.

I Forsman & Bodenfors film möter vi Svartzonker då han tillsammans med dottern Mio en tidig morgon ger sig ut för att fiska. Ledmotivet till filmen är återigen "Feeling good", denna gång i en version av Ane Brun.

– För många är det den yttersta lyxen att kunna lämna stan, stänga av mobiltelefonen och åka ut i den svenska naturen för att samla kraft. För oss symboliserar både Volvo V60 Cross Country och fiske just detta. Samtidigt har Svartzonker en stark berättelse och personifierar längtan att få komma närmare naturen – och att göra en nystart genom att följa sin dröm", säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.