Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Efterfrågan är enorm i New York”

Publicerad: 18 oktober 2013, 15:03

Dobermans vd Lisa Lindström i New York

I förra veckan kammade Doberman hem kunden New York City Department of Information Technology & Telecommunications. Satsningen i "Big Apple" går över förväntan och två nya kunder är på väg in.


I maj öppnade digitalbyrån Doberman kontor i New York – i förra veckan kunde byrån presentera sin fjärde kund i verksamheten.

Doberman ska hjälpa New York City Department of Information Technology & Telecommunications (NYC DOITT) att etablera nya arbetssätt för innovation och design i sin verksamhet. Byråns uppdrag blir att förnya hur kunden arbetar med innovationsprojekt och involvera organisationen för att etablera nya arbetsprocesser för framtiden.

Kunderna i NY är nu:

• Startup-företaget Oscar (hioscar.com) som erbjuder sjukförsäkring och vård i linje med Affordable Healtcare reform.
• NYC DOITT
• New York Subway
• Spotify

För Resumé berättar byråns vd Lisa Lindström att Doberman har två större kunder på väg in som de inte får kommunicera just nu. Byrån är i färd med att göra nya rekryteringar:

– Vi är fem personer permanent i New York och så är det 3-5 personer på Stockholmskontoret som är engagerade i projekt. De stöttar teamet i New York från hemmaplan. Vi håller nu på och rekryterar nya medarbetare lokalt i New York.

Hur ser ni utvecklingen i New York sedan ni startade i maj?
– Det går bättre än vad vi vågade hoppas. Vi har flera nya spännande kunder och uppdrag på gång som vi kommer att kunna berätta mer om snart. Efterfrågan är enorm.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.