Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Egmont introducerar 3D-annonser

Publicerad: 9 Mars 2015, 15:27

Björn Österman

Foto: Pressbild

Ett samarbete mellan medieföretaget Egmont Publishing och webbteknologiska företaget Goo technologies har resulterat i att de i dag lanserar 3D-annonser för Mazda på kingmagazine.se och automotorsport.se.


Ämnen i artikeln:

Mazda

Ambitionen med samarbetet är att skapa ett mer engagerande annonsformat. 3D-annonserna är den första produkten i den andan. Egmonts mål är att bli Sverigeledande i att nå ut med annonserna till rätt målgrupp utan att det går ut över användarupplevelsen.

Björn Österman är ansvarig för digital annonsförsäljning på Egmont Publishing. Han säger att 3D-teknologin ger besökaren en möjlighet till en komplett bild av den annonserade produkten, utan att besökaren för den skull behöver lämna sajten.

– Reklamtrötthet och ad-blockers är stora utmaningar för hela branschen. Därför blir interaktiva annonser, som ger ett mervärde till besökaren, allt viktigare. Annonseringen skall vara en del av innehållet och inte bara relevant utan också tydlig för att ge en bra upplevelse och genomslag.

I ett pressmeddelande står att Egmont söker efter bra lösningar som uppskattas av såväl annonsör som publicist och besökare. Dagens lansering ses som ett steg i rätt riktning.

– Vi är väldigt stolta över att arbeta tillsammans med Egmont och Mazda för att göra online-annonsering vackrare, mer interaktiv och bättre på att bygga långvarigt varumärkesengagemang. Inte bara skapar vi med Rich 3D ett mer spännande internet, vi skapar samtidigt ökad försäljning och bygger starkare varumärken för annonsören, säger Marcus Krüger, grundare Goo technologies.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Mazda

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.