Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Egmont startar Inhousebyrå

Publicerad: 11 december 2012, 11:59

Anton Ivanov

Egmont Tidskrifter sätter upp en ny inhousebyrå. Man kommer dra in på externa uppdragsgivare och producera kostnadseffektiv DR. Som chef för avdelningen rekryteras Anton Ivanov som tidigare jobbat inhouse på ICA, Ge Money Bank och senast på Telge Energi. – Ett av mina uppdrag är att dra ner på kostnaderna, säger han till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Egmont

Från att ha jobbat med ett löst sammansatt team med kreatörer startar Egmont Tidskrifter och marknadschefen David Seifors upp en egen inhouse-verksamhet.

Anton Ivanov blir anställd som chef för denna helt nya avdelningen. Syftet är att producera kostnadseffektiv DR som samtidigt håller önskad nivå.
– Planen är att omorganisera verksamheten och gå från att ha jobbat med enstaka kreatörer till ett tydligare team. En del av mitt uppdrag blir att dra ned på kostnaderna, säger Anton Ivanov till Resumé.

Med inhousebyrån vill Egmont Tidskrifter ta hem så mycket som möjligt från externt håll. Tidigare har Egmont jobbat med Schultz tactics.

Anton Ivanov har tidigare jobbat som art director och konsult på flera inhouse-byråer i Stockholm bland annat ICA, If Skadeförsäkringar, GE Money Bank och senast på Telge Energi.

Hur särskiljer sig kreatörsrollen inhouse från en vanlig byrå?
– Själva idébiten är den samma. Jag brukar skoja om att det är 80 procent ren korridorpolitik och 20 procent kreativitet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Egmont

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.