Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ehrenstråhle och Edelman Deportivo nominerade i pr

Publicerad: 18 juni 2019, 08:04

The (senior) game changers, som Ehrenstråhle gjort för Lenovo, får en nominering i Cannes Lions-kategorin PR. Även den numera nedlagda byrån Edelman Deportivo är nominerade för Coop-kampanjen "Old Milk".


Ämnen i artikeln:

ReklamCannes Lions 2019

E-sport exkluderar inte bara kvinnor utan också äldre. Det slog Ehrenstråhle fast inför kampanjen "The senior game changers". För att ändra på det skapade man en serie av team bestående av äldre personer som skulle infiltrera e-sporten genom att spela Counter Strike.

Även Edelman Deportivos sista kampanj i Sverige, "Old Milk" är nominerade.

Totalt nominerades 242 bidrag i kategorin.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamCannes Lions 2019

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.