Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ekensteen ny marknadschef för City Gross

Publicerad: 1 September 2014, 06:42

Mikael Ekensteen.

Mikael Ekensteen, tidigare bland annat vd för SWEDMA och dr-chef på Posten, blir marknadschef för Bergendahls. Där ska han se till att uveckla City Gross varumärke ytterligare.


Ämnen i artikeln:

City Gross

Mikael Ekensteen anställdes i oktober 2013 på Bergendahls Food som ansvarig för CRM, och parallellt har han haft uppdraget som ställföreträdande marknadschef.

Ekensteen efterträder nu Johan Johnsson som marknadschef på permanent basis. Den sistnämnde ska fokusera på rollen som vice vd.

– Jag är mycket glad över att få vara en del av att utveckla snabbväxaren inom svensk dagligvaruhandel, säger Mikael Ekensteen i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Exakt hur återstår att se när jag blivit varm i kläderna, men jag kan redan nu lova att vi kommer att fortsätta vara familjeföretaget som utmanar etablerade sanningar i jakten på kundnytta. Utöver att skapa kommunikation som når fram i bruset kommer en viktig del av mitt arbete vara att bidra till att vi blir ännu effektivare i att nå våra kunder när och där de önskar, säger Mikael Ekensteen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

City Gross

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.