Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ekorrar marknadsför Cykelvasan

Publicerad: 8 juli 2010, 19:43

Två ekorrar i klassisk dalamiljö. Det lyfter byrån Welcom fram i sin premiärfilm för Cykelvasan för kampanjen som startar på söndag.


Cykelvasan, Sveriges längsta mountainbikelopp, med start i Sälen och mål i Mora, precis som klassiska Vasaloppet går av stapeln den 14 augusti i år. Den 90 km långa sträckningen är densamma som åks på vintern, och årets upplaga är den andra i ordningen.

Inför årets upplaga av Cykelvasan kör Vasaloppet en kampanj i Eurosport. I samband med Eurosports bevakning av Tour de France visas en reklamfilm som är framtagen av Welcom.

– Vi fokuserar på att CykelVasan är Sveriges största mountainbikelopp. Eftersom det är samma bansträckning som Vasaloppet går större delen av loppet i skogen. Därför visar vi konsekvenserna av loppet i Dalaskogarna i form av ekorrar säger Jonas Sjövall,  CD på Welcom och fortsätter.

– Vi vänder oss givetvis till cykelfantaster och eftersom reklamomgivningen i Eurosport huvudsakligen består av multinationella varumärken med stora reklambudgetar så vill vi använda vår begränsade budget på ett sätt som uppmärksammas.

Kampanjen startar på söndag.
Kommunikationsbyrå är Welcom, produktionsbolag: Vurpa.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.