Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Electrolux har valt digital byrå

Publicerad: 26 Februari 2009, 10:34

LBi, den internationella digitala reklambyrån med säte i Stockholm, Amsterdam och London, har vunnit en pitch för Electrolux. Uppdraget är europeiskt.


Ämnen i artikeln:

LBiElectrolux

Åtta byråer deltog i pitchen. Tio veckor senare klev LBi ut som vinnare. Uppdraget, som täcker 20 marknader, gäller för Electrolux tre varumärken: Electrolux, AEG och Zanussi.

Enligt Electrolux vill de komma närmare konsumenterna och bli mer än bara en bara ett företag för vitvaror. LBi kommer att hjälpa Electrolux med kundkommunikation. Bland annat ska de se över Electrolux strategi, spridning av innehåll, mätning av effektivitet och utformning av stödfunktioner.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

LBiElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.