Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Electrolux prank på Johanna: Möblerade kemtvätten exakt som hennes hem

Publicerad: 13 Juni 2016, 12:28

I en ny reklamfilm från Electrolux i Sverige satsar man på att göra ett så kallat "practical joke". Det är en förvånad Johanna som kliver in på kemtvätten som inte är sig likt sedan första besöket. Däremot är det väldigt likt något annat.


Ämnen i artikeln:

VolontaireElectrolux

För att understryka att man inte behöver ta kläderna till kemtvätten om man har den nya tvättmaskinen från Electrolux utsatte man svenska Johanna för ett prank. Dessutom ville man hjälpa hennes pojkvän med en överraskning.

– Vi skapade 'The Drycleaner Prank' för att hjälpa Johannas pojkvän överraska henne på ett annorlunda sätt. Samtidigt som vi fick chansen att bevisa att du kan tvätta kläder, som du annars hade lämnat på kemtvätt, med den nya Ultracare-serien, säger Jenny Hedberg, talesperson för Electrolux Laundry i EMEA-regionen, i en kommentar.

Och visst fick hon sig en överraskning. När Johanna lämnar in sin tröja för att tvättas ser lokalen ut som vilken kemtvätt som helst, men när hon återvänder ser det lite annorlunda ut.

– Jag fattade ingenting. Först kände jag igen vår doft från hemma, sen såg jag något som liknade vår tv-bänk men tänkte inte att det var vårt hem. Sen när jag klev in såg jag att hela rummet var en exakt kopia av vårt hem. Till och med utsikten var vår, säger Johanna.

Det är byrån Volontaire, Ryska Posten Event och Rebel Studios som ligger bakom kampanjen, där man alltså gör om kemtvätten till en identisk kopia av Johannas lägenhet. Här kan du se hur pranket gick till:

Louise Lindberg


Ämnen i artikeln:

VolontaireElectrolux

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.