Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Electrolux recept-kampanj viral succé

Publicerad: 11 Mars 2013, 13:15

Vitvarujätten Electrolux interaktiva receptfilmer Now You´re Cooking gör succé på nätet. Den röda tråden är detalj, design och kärlekt till mat. Bolaget går snart upp med sin tionde film och kampanjen har idag 400 000 följare på bloggplattformen Tumblr.


Ämnen i artikeln:

House of RadonElectrolux

– Vi är alla matentusiaster på Electrolux, så vi ville skapa innehåll som fokuserar på passionen för mat och matlagning istället för att bara prata tekniska specifikationer eller putta fram kända kockar i rampljuset, säger Henrik Freudenthal, pr-manager Small Appliances EMEA på Electrolux i en kommentar.

Kampanjen består av mängd interaktiva receptfilmer och tillhörande fotogalleri.

Elextrolux rullade ut kampanjen i samband med lanseringen av Electrolux stavmixer Ultramix/PRO i september förra året.

Den tionde receptfilmen i Now You´re Cooking går upp den 20 mars.
–Ultramix/PRO är skapad i samråd med kockar och bygger på den professionella stavmixer vi gör för kockar, säger Henrik Freudenthal, PR-manager Small Appliances på EMEA på Electrolux i en kommentar.

Now You´re Cooking tar sikte på den digitaliserande matkulturen i det att alltfler letar inspiration och recept på nätet via matbloggar och fenomen som Pinterest, Tumblr och Instagram - kampanjen har redan 400 000 följare på tumblr

Kampanjen inleddes som en ganska liten sådan, men körs nu på hela 22 marknader.

House of Radon ligger bakom kampanjen:
– Det övergripande konceptet är en reflektion av vår digitaliserande livsstil där vi lagar mat i hemmet från våra laptops och i smartphones i stället för de mer traditionella kokböckerna, säger Victor Köhler, creative director på House of Radion i en kommentar.

House of Radon berättar också att man har blivit uppringda av Tumblrs huvudkontor i New York, som använder kampanjen som ett referenscase för deras plattform i digitala kampanjer:
– De läste om den på Fast Company och kontaktade oss personligen för att få veta mer kring hur vi arbetar med materialet, dess design och funktionalitet, säger Louise Ljungberg, ansvarig för PR och kommunikation på House of Radon i en kommentar.

Här finns kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

House of RadonElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.