Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Electrolux torktumlar plagg innan de visas på catwalken

Publicerad: 2 mars 2017, 10:37

I en ny kampanj, producerad av Pool, utmanar Electrolux Whyred att tvätta och torktumla plaggen de visade upp på catwalken under Stockholm Fashion Week.


Ämnen i artikeln:

PoolReklambyråerElectroluxElectrolux Home

I höstas gick Pool vinnande ur Eletrolux/AEGs pitch för nordiskt samarbete. Tidigare samarbetade Electrolux/AEG med reklambyrån DDB.

Nu kommer den första kampanjen från samarbetet. Roland Hjort, grundare och huvuddesigner på Whyred, utmanas av Electrolux/AEG att tvätta och torktumla plaggen innan de visades på Stockholm Fashion Week.

– Vi är jättenöjda med den här kampanjen, säger Linda Tylestedt, kampanjchef för den Nordiska marknaden. AEG är ett av de varumärken vi kommer satsa mycket på i Norden och det här är helt rätt startskott på kommunikationen. AEGs nya maskiner klarar av att både tvätta och torktumla både ull och silke utan att påverka färg, fibrer eller struktur på klädesplagget. Även om det är märkt med antingen kemtvätt eller handtvätt – eller både och. Fashion Wash är det ultimata beviset att det går, vilket vi verkligen får fram i den här kampanjen.

I kampanjen berättar Hjort om de utmaningar kunder ställs inför när de ska tvätta mer exklusiva kläder.

– Idén till Fashion Wash fick vi tidigt i processen, säger Jenny Åberg Hüttner, copywriter på Pool. Sedan bestod utmaningarna mest i att försöka få till det med rätt varumärke, kunna time:a det med Stockholm Fashion Week för att fånga den dokumentära känslan, vilket var väldigt viktigt”. Med i kampanjen är förutom Whyred, är influensers från Norge, Danmark och Finland, med stort modeintresse och inflytande.

Kampanjen Fashion Wash kommer gå brett i hela Norden från och med måndag och handlar om att inte låta föråldrade tvättråd stå i vägen för nya moderna tvättmaskiner.

Uppdragsgivare Electrolux:

Linda Tylestedt, Campaign Manager Nordic

Ann Ålund, Project Manager Nordic

Thomas Chatzopoulos, Marketing Activation Director, EMEA Region

Arbetsgrupp Pool:

Arvid Axland, strateg

Johanna Bergbom, projektledare

Therese Andersson, produktionsledare

Eva Inde, produktionsledare

PJ Lindqvist, art director

Jenny Åberg Hüttner, copywriter

Emma Sandler, original

Cecilia Wassberg, praktikant

Produktionsbolag: Chamdin & Stöhr

Kirke Aillo Rodwell, regissör

Signe Falk, producent

Martina Stöhr, exekutiv producent

Influencers:

Saimi Hoyer

A New Kind of Love

Marianne Jemtegård

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.