Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Eleverna fick göra kampanjen själva

Publicerad: 14 januari 2015, 16:36

Eleverna på VRG demonstrerar.

På fredag är det premiär för Viktor Rydberg Gymnasiums årliga musikal. Eftersom den handlar om miljöengagemang lät Volt eleverna själva bli aktivister i kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Volt

Inför premiären har eleverna på Viktor Rydberg tillsammans med Volt lagt ned stor kraft på att göra kampanjen till skolans musikal "Rainbow Warrior".

Bland annat har de sprayat 430 kulturtavlor runt om i Stockholm, demonstrerat, gjort banderoller och jobbat i digitala kanaler. Dessutom har kampanjen synts i köpt media som tunnelbaneskyltar, Stureplans stora skärm och affischer.

– De ville ta tydlig ställning mot miljöförstörelse både på scenen och i marknadsföringen, så det kändes självklart både för oss och för dem att var och en skulle ta på sig rollen som miljöaktivist. Det finns ett otroligt driv och en tydlig vilja att göra skillnad, säger Kristoffer Wernald, copywriter på Volt i ett pressmeddelande.

ARBETSGRUPP VOLT
Louise Wallgren, projektledare
Kristoffer Wernald, copywriter
Karl Andersson, AD
Åsa Stjärnquist, original
Staffan Kjellvestad, film & foto

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.