Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Elgiganten fokuserar på slarvers i ny kampanj

Publicerad: 13 Augusti 2018, 11:08

Foto: Skärmdump, Youtube

Elgiganten flyttar fokus från att bara vara ett varuhus med en massa produkter och riktar istället in sig på sitt tjänsteutbud.


Ämnen i artikeln:

BaconElgigantenNord DDBReklamKampanj

I Elgigantens nya kampanjserie får vi följa ett gäng personer som inte riktigt kan hantera sin elektronik. En för stor kyl till en för liten bil, fel färg på hörlurarna och en kille med dålig koll på borren är några exempel.

Med kampanjen vill Elgiganten komma bort från den klassiska reklammodellen och istället flytta fokus från sina produkter till sitt tjänsteutbud.

– Ibland upplevs hemelektronikkedjor bara som varuhus med en massa produkter. Vi erbjuder en hel del tjänster, service och garantier som kan hjälpa kunden med sakerna hela vägen - oavsett behov. Vi är helt enkelt mycket mer än bara prylar, säger Johan Järnliden, marknadschef på Elgiganten, i en kommentar.

Nord DDB står bakom kampanjen som är framtagen i samarbete med produktionsbolaget Bacon med regi av Jakob Marky.

Kampanjfilmerna hittar du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.