Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Elgigantens skruvade reklamkoncept

Publicerad: 7 Juni 2017, 10:55

"Hitta din grej" är budskapet i Elgigantens nya kampanj. Se den första filmen här.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerJohan JärnlidenDDB StockholmElgigantenReklamfilm

För knappt ett år sedan valde Elgiganten DDB som ny nordisk huvudbyrå. Nu har elektronikkedjan en ny kostym med omgjord identitet och reklamkoncept.

I den första filmen möter vi en rad excentriska karaktärer som alla behöver olika apparater: dammsugande kattfantaster, intimrakare, garagesångare och taxidermister.

– Vår kundkrets består av alla möjliga sorters personer i alla åldrar, som ju givetvis har alla möjliga typer av intressen. Och för oss känns det rätt att lyfta fram situationer och karaktärer som de är. Där våra produkter kommer till bruk på riktigt och möjliggör för folk att pyssla med det man vill. Om det så är att sjunga, ta selfies eller filma aktiviteter i sovrummet. Syftet är ju att uppmuntra fler att göra sin grej oavsett vad någon annan eventuellt tycker - för så länge det är kul är det ju bra, säger Johan Järnliden, marknadschef på Elgiganten, i en kommentar.

Kampanjen som kommer att gå i hela Norden består av bland annat film, print och utomhus. Filmerna är producerade av Diktator med regi av Tim Erem.


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.