Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Elgrossist får kritik för reklam

Publicerad: 12 februari 2009, 13:49

Elektroskandia, en av Sveriges ledande elgrossister, får kritik av KO för vilseledande reklam. Företaget hänvisar till tester som KO menar inte existerar.


Konsumentverket, KO, har upptäckt att elgrossisten Elektroskandia använder dem i sin marknadsföring för märket Cylinda. Bland annat har elgrossisten skrivit att panelerna på en stor del av sortimentet av Cylinda tvättmaskiner och torktumlare är utvecklade i samråd med Konsumentverket.

Nu kräver KO att Elektroskandia redovisar varifrån de fått uppgifterna.

I en kommentar skriver KO ”en affärsmetod är alltid otillbörlig om man bland annat påstår att en produkt har godkänts, rekommenderats eller sanktionerats av ett offentligt eller privat organ när så inte är fallet.”

Elektroskandia har till den 27 februari på sig att svara.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.