Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Elin Kling i kampanj för Louis Vuitton

Publicerad: 29 November 2012, 09:52

Hanneli Mustaparta, Miroslava Duma och Elin Kling

Inför vintern 2013 släpper Louis Vuitton väskserien Mini med en global online-kampanj frontad av bloggaren och entreprenören Elin Kling. I kampanjen som går upp i januari nästa år syns även de internationella bloggarna Hanneli Mustaparta och Miroslava Duma.


Ämnen i artikeln:

Louis VuittonElin Kling

Stylebys creative director, modebloggaren Elin Kling är med i Louis Vuittons globala kampanj under vintern 2013.

I det digitala pressklippet "Mini-Crossbody" för fyra ikoniska väskor i serien Mini figurerar även de internationella bloggarna Hanneli Mustaparta och Miroslava Duma.

Kampanjen vill visa att det lilla har blivit det nya stora när det kommer till väsktrender. Att kvinnor är trötta på att konka runt på tunga väskor hela dagarna. Louis Vuittons väskkollektion Mini har tagit inspiration av Art Deco-elegansen från Alma BB orginalet anno 1934.

Den nya Monceau BB är en mini-replika på en klassisk väska från 1986 och har nostalgisk touch.

Fotografierna i kampanjen med bland annat Elin Kling är tagna i Paris.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Louis VuittonElin Kling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.