Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Elkedjans tv-succé

Publicerad: 9 maj 2011, 09:45

Elkedjans satsning på tv gav resultat direkt.
Aldrig tidigare i företagets historia har man sålt så mycket varor på en kampanj.
– Vi fick jaga hem mer varor från Europa, säger Jan Olof Ekman, marknadschef på Elkedjan, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Milk

Elkedjan satsade för första gången på tv. Under mitten av mars och mitten av april gick spottar i TV4 och TV4+.
– Vi har tidigare endast jobbat med DR kombinerat med annonser, men nu var det dags att satsa på ett snabbare och bredare genomslag med TV och banners, samtidigt som vi valde att fortsätta med annonser och direktreklam, säger Jan Olof Ekman, i ett pressmeddelande.

Företaget har aldrig sålt så mycket varor på en enda kampanj
– Vi fick jaga hem mer varor från Europa, säger Jan Olof Ekman.

Kampanjen har också gått i Vi i Villa, dagspress och som bannerannons.

Bakom kampanjen står Milk.

Ny kampanjfilm släpps i dag. Kolla in den här nedan.

</div>

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Milk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.